1.8.2. Nafile Namaz Hakkında Hüküm

Eimmeden Mâlik, Şafii, Ahmed ibn-i Hanbel nevâfilin -gece olsun gündüz olsun- ikişer kılınmasının efdal olduğu tarafındadırlar. Ebû Hanife bilakis, gece ve gündüz dörder kılınmasının efdaliyetine kâildir. Ebû Yusuf ile Muhammed ise gece nevâfilin ikişer, gündüz nevâfilin dörder kılınmasını tercih ediyorlar. Yatsı namazından sonra Aleyhi’s-salâtü ve’s-selâm Efendimiz Hazretlerinin yatağa girmeden evvel dört rekât kılıp bu itiyadı mübareklerini tâ Refîk-ı A’lâ’ya kabz buyruldukları zamana kadar bozmadıkları naklediliyor.

Salât-ı Duha’nın iki veya dört rekât kılındığına dâir rivâyetler de vardır.

Netice: Bu ihtilâflar efdaliyet içindir. Yoksa nevâfil, gece de gündüz de ikişer veya dörder kılınabilir.