Cenazenin ardından gitmek, önünden gitmekten efdal olup, farz namazı ile nafile namazın arasındaki fazilete nisbet edildiğini söyleyenler vardır. (derece nisbeti). “Cemaatle kılınan namazla münferid kılınan namaz gibi.” demişlerdir. Cenazenin önde oluşu bir mev'izadır. İbret levhası olabilmesi içindir. Bir nasibetdâr onu görebilmek için de arkada olunmasında daha çok rikkate vesile vardır. Hanefiler önden gitmeyi de menetmiş değiller. Efdaliyeti arkadan gitmeye ictihâd. Şafii imâmları önden gitmesini efdal kaydetmişler. Ön meleklere ait buyrulmuş.
Cenazenin naklinde vasat hareketi seçmekte bütün fukahâlarca ittifak edilmiştir. Sarsmadan ihtimâm ile götürmek lâzımdır. Techiz ve naklinde acele etmek lâzım, eceli amele mevt tahakkuk ettikten sonradır. Bir kısım âlimler, mevtin layıkı ile anlaşılması için, aradan bir gün bir gece geçmeden defne ruhsat vermemişlerdir. Köylerde muayene yapılması mümkün olamadığından, bir gün sonra defnedilmesi lâzımdır. Ciddi muayene şarttır. Teneşir tahtasında, talkında ve kabirde dirilmelere rast gelinmiştir. Geçici bir buhran sebebiyle baygın olabilir.