Meyyitlerin ikisinin bir kabre konulmasını birçok ulemâ tecviz etmiştir. Hasan-i Basri kerih görmüştür. Ebû Hanife, Mâlik, Şafii, Ahmed ibn-i Hanbel hazarâtı, kadın ile erkeğin bir kabre defninde bir beis görmemişlerdir. İmâm-ı Şafii ve İmâm-ı Ahmed bu cevazı zaruriyet hali ile takyid etmişlerdir. Yalnız defnolunurken erkek, namazı kılınırken kadın takdim edilmelidir, denilmiştir. Lüzum görüldüğünde iki-üç cenazenin de bir kabre konulmasında beis görmeyenler vardır.
Şehidin yıkanmadan defnolunması hususunda fukahânın hiçbir ihtilâfı kaydedilmemiştir. İhtilâf cenaze namazındadır. Hanefiler’e göre şehid, gaslolunmaksızın namazı kılınarak defnolunur. Yalnız kıraat-i Kur’ân’da hâiz-i takaddüm olanların defnini takdim evlâdır. Kıraatte müsavi olanların ise sinnen büyük olanları takdim olunur. Çünkü sinn için fazilet vardır, denilmiştir.